vrijdag 31 december 2010

Volgens Mohan en Salzman van Google zal display advertising de komende jaren een revolutie ondergaan waarbij ze voor 2015 de volgende 7 voorspellingen doen

Voorspellingen tot 2015
• 50 procent van de campagnes zullen video-advertenties bevatten die worden afgerekend op basis van cost-per-view (CPV). Dat betekent dat de gebruiker kan kiezen of hij de advertentie wel of niet wil bekijken. De adverteerder betaald alleen als de gebruiker de advertentie ook daadwerkelijk heeft bekeken.
• Advertenties zijn in toenemende mate afgestemd op een specifieke groep gebruikers (target advertising) waarbij adverteerders steeds vaker gebruik zullen maken van real-time bidding (RTB). Real-time bidding maakt het voor een adverteerder mogelijk om real-time te bepalen op welke individuele impressie een advertentie wordt getoond en welk bedrag daarvoor wordt geboden. In 2015 zal 50 procent van deze advertentieruimte worden ingekocht via real-time biddingtechnologie.

• Met de toenemende populariteit van smartphones zal de mobiele telefoon het belangrijkste scherm worden waarop gebruikers worden bereikt door de adverteerder.

• Het succes van display advertising wordt op dit moment vooral gemeten op basis van doorkliks. Deze maat mag dan geschikt zijn voor zoekmachine advertenties, voor display advertenties is deze minder geschikt. In 2015 gebruiken we minimaal 5 nieuwe (branding) metrics die beter inzicht geven in het succes van display advertising.
• Het gebruik van sociale componenten als het plaatsen van een reactie, het abonneren op en het delen van kennen we voor veel online publicaties (zoals artikelen en video). In 2015 zal 75 procent van alle display advertenties ook een sociale component bevatten.
• Het gebruik van rich media advertenties zal de komende vijf jaar toenemen van ca. 6 tot 50 procent in branding campagnes.

• Door bovenstaande ontwikkelingen zal display advertsing slimmer en sexier zijn waardoor de omzet de komende vijf jaar zal toenemen tot 50 miljard dollar

Bron: MarketingFacts

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen