maandag 24 februari 2014

Komt een man bij de dokter.

Efficient gezondheidscentrum Bonnehus
Eigenlijk kwam ik eerst bij de apotheek. Even een herhaalrecept afhalen dat ik vorige week had besteld. Ze zeggen bij de apotheek nog steeds dat ze het recept even moeten maken terwijl ze bedoelen dat ze het even bij de groothandel moeten bestellen. Prima. Deze keer geen briefje voor het volgende recept, merkwaardig want het ging al jaren goed. Het zijn ook geen ingewikkelde pillen of zo. “Waarom zit dat briefje voor de herhaling er deze keer niet bij?” vroeg ik nog onschuldig. De dienstdoende apotheek mevrouw gehuld in de o zo bekende afstand creĆ«rende en autoriteit suggererende witte doktersjas had werkelijk geen idee. Daar kon ik het mee doen. “U moet maar naar de dokter om te vragen hoe het verder moet”. Dus op naar de dokter, gelukkig zit die vanwege de efficiency in hetzelfde gebouwtje dat ze een daarom een gezondheidscentrum noemen. 
De doktershandlanger die de briefjes mag uitdelen keek in haar computer en herkende het recept. “Ik kan u geen briefje meegeven” zei ze direct. “Waarom niet?” vroeg ik enigszins verwonderd. “Omdat u net een recept hebt opgehaald” antwoordde ze kordaat. Ik geef het toe, ik was even uit het veld geslagen. "Tja", probeerde ik, "het lijkt me handig voor de volgende keer als ik een recept ophaal, ik ben hier immers nu toch". “Nee ik mag u nu geen briefje meegeven. Als u de volgende keer een recept ophaalt, dan krijgt u van mij wel zo’n briefje”. “Ja maar” probeerde ik opnieuw, “ik kan de volgende keer geen recept ophalen want ik heb niet zo’n briefje”. “Nou” antwoordde ze “als het medicijn op is dan komt u eerst even hier naar toe dan krijgt u van mij een briefje”. “U kunt ook het ook aanvragen via het internet dat is misschien wel zo handig”. Verbijsterd verliet ik het gebouwtje waar alle diensten zo handig bij elkaar zitten vanwege de efficiency. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten