woensdag 22 oktober 2014

“Niet meer bang dankzij virtual Reality” roept de Leeuwarder Courant.

Als je het artikel uit wilt lezen
eerst even de hele editie kopen.
Vandaag staat er een artikel in de Leeuwarder Courant over het helpen van mensen met angst stoornissen met behulp van Virtual Reality. Ik zag op mijn app dat de Leeuwarder Courant in de “lok” publicatie niet de moeite had genomen om te melden dat het in Leeuwarden gevestigde bedrijf Coolminds aan de basis staat van dit project. Nu weet ik dat er emmers geld achteraan gegooid worden om deze ontwikkelingen mogelijk te maken en elke vorm van exposure is dan buitengewoon welkom. Maar ja dat lijkt op reclame maken. Nu is het dan zover. De Leeuwarder Courant schrijft een artikel en zet het vervolgens achter de betaalmuur van Blendle. 

Meer dan een miljoen mensen in Nederland hebben een probleem met angststoornissen. Het is een serieus maatschappelijk probleem en er worden daar in Leeuwarden bemoedigende resultaten geboekt. Gewoon omdat ze het mooi vinden en natuurlijk hopen ze er in de toekomst wat aan te kunnen verdienen, want van de lucht kun je immers niet innoveren. Maar nee hoor. Je lokt mensen naar een artikel achter een betaalmuur en vervolgens kun je het artikel ook nog niet uitlezen omdat er advertentieblokje over de laatste paar regels staat. Het is de nieuwe wereld maar ik kan er moeilijk aan wennen. Commercie en krant is een moeilijk hoofdstuk. Dus heeft de Leeuwarder Courant gedacht laten we de Leeuwarder mannen die dit verhaal hebben aangezwengeld maar ergens in een lullig regeltje tekst wegmoffelen. Ik vind dat steeds opnieuw bijzonder want als Apple een nieuwe telefoon maakt of Google een grappig brilletje introduceert wijden ze er een hoofdartikel aan.

Geen opmerkingen :

Een reactie plaatsen