Over marketing, communicatie, positioneren en dingen die me opvallen.
dinsdag 14 oktober 2014
“Het uitwisselen van kennis is ook een transactie”
Recent was ik met Daniel Brinckmann op uitnodiging van
een groep hersenchirurgen, neuropsychologen en anesthesie specialisten te gast in
een groot academisch ziekenhuis. Het onderwerp was virtual reality bij
hersenchirurgie. Het was een prachtige meeting waarin wij onze ervaringen met
de Oculus Rift konden delen en vertalen naar mogelijkheden en toepassingen bij
de hersenchirurgie. De organisator van de meeting had ons uitgenodigd op basis
van informatie die hij had gelezen op de website, deze blog en een aantal
berichten uit de media. VR en de zorg is een speelveld waar we inderdaad aardig
thuis zijn. Zonder in te gaan op de details kan ik zeggen dat het een meeting
was waar keihard werd gewerkt aan innovatie.
Er werd kennis uitgewisseld uit twee verschillende
werelden. Het werd daarmee een brainstorm in de meest letterlijke zin van het
woord. Er werden mogelijkheden en concrete toepassingen besproken. Toch bleef
ik zitten met een onbevredigend gevoel na de sessie. Dat gevoel van hoe gaan we
nu echt verder. Ik denk voor velen een herkenbaar gevoel. In essentie wordt
waardering in de zakelijke dienstverlening eigenlijk alleen uitgedrukt door middel
van financiële transactie. Die gedachte
is echter te nauw bedacht ik me. Het uitwisselen van kennis is immers ook een
transactie. Ik had veel geleerd en het medisch team had kennis genomen van de
mogelijkheden van virtual reality. Ik had een topmiddag vol van inspiratie. Dat
is op zichzelf al waardevol. Het uitwisselen van kennis is ook een transactie,
ik denk dat ik het op een tegeltje laat zetten en achter mijn bureau ophang.
Geen opmerkingen :
Een reactie posten