Aan de virtual reality simulatie is een e-learning gekoppeld. Een leermogelijkheid gebaseerd op wat de mantelzorgers beleven tijdens de simulatie. Het concept is gebaseerd op de al bestaande dementiesimulator Into D’mentia en wordt in samenspraak met mantelzorgers ontwikkeld. Zodra de eerste versie gereed is zal het concept worden getest bij een groep van veertig mantelzorgers. Naar verwachting zal de definitieve versie eind 2016 gereed zijn voor breed gebruik. Het Trimbos-instituut ontwikkelt de "Dementiebril" in samenwerking met Stichting Into D’mentia, Coolminds en IJsfontein. De ontwikkeling kan worden gerealiseerd dankzij een subsidie van Alzheimer Nederland en het PGGM Stimuleringsfonds.
Achtergrond Coolminds,
virtually making life a better reality
Coolminds heeft al twintig jaar passie voor het web. Coolminds helpt B to B en B to C organisaties bij het ontwikkelen van internet applicaties, websites en heeft specialisten aan boord op het gebied van online marketing. We prijzen ons gelukkig dat we onze kennis en creativiteit gedurende die periode ook in konden zetten voor het ontwikkelen van tientallen e-healthcare applicaties. Variërend van self-management platformen tot interactive e-learning oplossingen die stuk voor stuk een bijdrage leveren aan het verbeteren van de kwaliteit van leven.
In 2013 werden we overrompeld door onze eerste VR experience, we zagen direct kansen om deze immersive techniek toe te passen in de (geestelijke) gezondheidszorg. Virtual reality opent deuren naar nieuwe manieren van behandelen. Therapie met de Oculus Rift is geschikt bij (psycho)sociale problemen, angststoornissen of trauma’s. Een voorbeeld om te schetsen hoe het werkt: stel dat je geen drukke winkel durft binnen te stappen, dan is het lastig om daarmee aan de slag te gaan met een hulpverlener in een rustige spreekkamer. Met de Oculus Rift kunnen we 360 graden beelden (en geluid) van een drukke winkel gebruiken om stapje voor stapje te leren met de situatie om te gaan. Virtual reality maakt het mogelijk om heel gecontroleerd te oefenen, zonder dat je meteen in het diepe wordt gegooid.
Samen met partner zorginstellingen hebben we inmiddels een virtual reality platform ontwikkeld. Vrendle is wereldwijd het eerste virtual reality platform waar 360 graden video content wordt ingezet voor trainingen, simulaties en therapieën, waaronder Virtual Reality Exposure Therapie (VRET). Een platform met 360 content dat kan worden ingezet voor therapie (VRET), VRe-learning, training en simulatie. Samen met de zorginstellingen werken we inmiddels aan waardevolle Virtual Reality content. Zo ontwikkelen we content voor het bestrijden van angsten, agressie, alcohol-en eetverslaving en nu dus ook content voor het helpen van mantelzorgers om naasten die lijden aan dementie beter te begrijpen.
Coolminds is onderdeel van CMG Nederland.
Opdrachtgevers werken samen met CMG aan het veroveren en uitbouwen van marktposities. Acht partners verdeeld over vijf bedrijven, verenigd in een groep die zich beweegt op het snijvlak van marketing, communicatie en internet technologie. Met een man of negentig goed voor een top twintig positie in Nederland. CMG helpt opdrachtgevers marketing uitdagingen offline en online een plek te geven binnen de mix van mogelijkheden. CMG brengt de customer journey in beeld en ontwikkelt marketing campagnes, zorgt voor internetoplossingen en legt direct contact met prospects. One stop shopping, van positionering tot lead nurturing, altijd vanuit een Big Idea.
CMG is aangesloten bij The Network One. Met 800 onafhankelijke bureaus in meer dan honderd landen biedt dit netwerk een geweldige database van lokale experts. Zo kunnen we onmiddellijk over gedetailleerde lokale informatie beschikken van Shanghai tot Delhi van Vancouver tot San Jose.
CMG Nederland wordt gevormd door StudioDWVTS, Big ID, Crossover Consultancy, Coolminds, Network Operations, en Crowd+Co.
Coolminds heeft al twintig jaar passie voor het web. Coolminds helpt B to B en B to C organisaties bij het ontwikkelen van internet applicaties, websites en heeft specialisten aan boord op het gebied van online marketing. We prijzen ons gelukkig dat we onze kennis en creativiteit gedurende die periode ook in konden zetten voor het ontwikkelen van tientallen e-healthcare applicaties. Variërend van self-management platformen tot interactive e-learning oplossingen die stuk voor stuk een bijdrage leveren aan het verbeteren van de kwaliteit van leven.
In 2013 werden we overrompeld door onze eerste VR experience, we zagen direct kansen om deze immersive techniek toe te passen in de (geestelijke) gezondheidszorg. Virtual reality opent deuren naar nieuwe manieren van behandelen. Therapie met de Oculus Rift is geschikt bij (psycho)sociale problemen, angststoornissen of trauma’s. Een voorbeeld om te schetsen hoe het werkt: stel dat je geen drukke winkel durft binnen te stappen, dan is het lastig om daarmee aan de slag te gaan met een hulpverlener in een rustige spreekkamer. Met de Oculus Rift kunnen we 360 graden beelden (en geluid) van een drukke winkel gebruiken om stapje voor stapje te leren met de situatie om te gaan. Virtual reality maakt het mogelijk om heel gecontroleerd te oefenen, zonder dat je meteen in het diepe wordt gegooid.
Samen met partner zorginstellingen hebben we inmiddels een virtual reality platform ontwikkeld. Vrendle is wereldwijd het eerste virtual reality platform waar 360 graden video content wordt ingezet voor trainingen, simulaties en therapieën, waaronder Virtual Reality Exposure Therapie (VRET). Een platform met 360 content dat kan worden ingezet voor therapie (VRET), VRe-learning, training en simulatie. Samen met de zorginstellingen werken we inmiddels aan waardevolle Virtual Reality content. Zo ontwikkelen we content voor het bestrijden van angsten, agressie, alcohol-en eetverslaving en nu dus ook content voor het helpen van mantelzorgers om naasten die lijden aan dementie beter te begrijpen.
Coolminds is onderdeel van CMG Nederland.
Opdrachtgevers werken samen met CMG aan het veroveren en uitbouwen van marktposities. Acht partners verdeeld over vijf bedrijven, verenigd in een groep die zich beweegt op het snijvlak van marketing, communicatie en internet technologie. Met een man of negentig goed voor een top twintig positie in Nederland. CMG helpt opdrachtgevers marketing uitdagingen offline en online een plek te geven binnen de mix van mogelijkheden. CMG brengt de customer journey in beeld en ontwikkelt marketing campagnes, zorgt voor internetoplossingen en legt direct contact met prospects. One stop shopping, van positionering tot lead nurturing, altijd vanuit een Big Idea.
CMG is aangesloten bij The Network One. Met 800 onafhankelijke bureaus in meer dan honderd landen biedt dit netwerk een geweldige database van lokale experts. Zo kunnen we onmiddellijk over gedetailleerde lokale informatie beschikken van Shanghai tot Delhi van Vancouver tot San Jose.
CMG Nederland wordt gevormd door StudioDWVTS, Big ID, Crossover Consultancy, Coolminds, Network Operations, en Crowd+Co.
Overall, virtual reality is something which the military is employing more and more, from training, to rehabilitation, to recruitment.
BeantwoordenVerwijderenVirtual reality Disney