woensdag 22 januari 2014

Overtoom wordt Manutan en hoe een tweet de aanleiding was voor een mooi gesprek.

@bobverandert
Ik zag de commercial waarin die naamsverandering werd uitgelegd door Jeroen van Koningsbrugge. Eerlijk gezegd vond ik het nogal armoedig. Ik postte een tweet waarin ik dat vertelde. Toegegeven het was een gevoelskwestie, wellicht ingegeven door de teloorgang van de monumentale breinpositie van Overtoom. Een bedrijf dat reclamefurore maakte met zijn “tuut tuut dat is snel” pay off. Via twitter kreeg ik direct een uitnodiging van Arie van Dusseldorp de verantwoordelijk man voor de campagne bij Manutan. Ja als je mans genoeg bent om een tweet met een negatieve boodschap te plaatsten over een merktransitie dan moet je ook mans genoeg zijn om in te gaan op zijn verzoek om een toelichting te mogen geven, dacht ik. Zo gezegd zo gedaan. Ik wist natuurlijk niet wat je er van moest verwachten, vanuit Leeuwarden naar den Dolder 150 kilometer op en neer voor een gesprek naar aanleiding van een minder vriendelijke tweet. Het werd een prachtig gesprek. Niet alleen over de 40.000 kantoorartikelen die dagelijks op voorraad liggen bij Manutan maar vooral ook over de waarde van merken, breinposities en de keuzes die je moet maken wanneer je voor zo’n naamverandering staat. Een gesprek met een bevlogen marketeer, waarin ook mijn beeld van de onderneming Manutan en het gevoel dat zij hebben bij maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid een context kreeg. Een gesprek dat zeer de moeite waard bleek. Bij vertrek kreeg ik van Arie een Manutan pakket mee. Arie vroeg me nog een selfie te maken met de plaksnor, onderdeel van de campagne. Arie bij deze. 

2 opmerkingen :

  1. :-) Mooie selfie. Bedankt. Was zeker wederzijds een leuk en interessant gesprek! De 40.000 artikel klopt helemaal. In kantoor, maar ook in magazijn, veiligheid, opslag, etc etc. (sorry voor de shameless promotie van een trotse marketeer :-). Arie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, een verlate reactie hoeveel artikelen zijn het dan nu?

      Verwijderen