Voorspellingen tot 2015 |
• Advertenties zijn in toenemende mate afgestemd op een specifieke groep gebruikers (target advertising) waarbij adverteerders steeds vaker gebruik zullen maken van real-time bidding (RTB). Real-time bidding maakt het voor een adverteerder mogelijk om real-time te bepalen op welke individuele impressie een advertentie wordt getoond en welk bedrag daarvoor wordt geboden. In 2015 zal 50 procent van deze advertentieruimte worden ingekocht via real-time biddingtechnologie.
• Met de toenemende populariteit van smartphones zal de mobiele telefoon het belangrijkste scherm worden waarop gebruikers worden bereikt door de adverteerder.
• Het succes van display advertising wordt op dit moment vooral gemeten op basis van doorkliks. Deze maat mag dan geschikt zijn voor zoekmachine advertenties, voor display advertenties is deze minder geschikt. In 2015 gebruiken we minimaal 5 nieuwe (branding) metrics die beter inzicht geven in het succes van display advertising.
• Het gebruik van sociale componenten als het plaatsen van een reactie, het abonneren op en het delen van kennen we voor veel online publicaties (zoals artikelen en video). In 2015 zal 75 procent van alle display advertenties ook een sociale component bevatten.
• Het gebruik van rich media advertenties zal de komende vijf jaar toenemen van ca. 6 tot 50 procent in branding campagnes.
• Door bovenstaande ontwikkelingen zal display advertsing slimmer en sexier zijn waardoor de omzet de komende vijf jaar zal toenemen tot 50 miljard dollar
Bron: MarketingFacts
Geen opmerkingen :
Een reactie posten