zaterdag 11 april 2015

The Network One, de wereld binnen handbereik.

Het internet heeft de wereld kleiner gemaakt en dankzij alle zakelijke communicatie mogelijkheden variërend van Linkedin, skype tot mail is de wereld nu onder handbereik. Omdat die wereld zo klein is geworden leeft bij lokale marketeers steeds vaker het gevoel dat we gewoon vanachter een bureau in Coevorden of Goes ook wel een idee kunnen vormen over het gebruik van een website in Amerika of de aankondiging van een beurs in Shanghai. Toch blijft het gevoel dat marketing bureaus hebben bij de lokale markt een waardevolle component. Think Global act local is een cliché maar daarom nog niet minder waar. Om marketing goed te laten werken gaat het per slot van rekening nog altijd om de details.

Onmiddellijk gedetailleerde lokale informatie van experts.

Om beter grip te krijgen op die details heeft de Coolminds Marketing Group besloten om aansluiting te zoeken bij The Network One. Een netwerk dat voorziet in lokale meetings en workshops waarbij kennisdeling centraal staat. Met 800 onafhankelijke bureaus in meer dan honderd landen biedt het netwerk een geweldige database van lokale experts. Zo kunnen we onmiddellijk over gedetailleerde lokale informatie beschikken van Shanghai tot Delhi van Vancouver tot San Jose. Komt dat dan vaak voor? Als je werkt voor internationale klanten, en dat doen we, dan heb je met enige regelmaat te maken met vragen over lokale gebruiken, op landen niveau op regionaal- of in sommige gevallen op stadsniveau. Als je die vragen goed wil beantwoorden heb je snel een adequate oplossing nodig. Ik ben jarenlang lid geweest van dit soort clubs en heb een goed beeld hoe ze werken. Ik vloog eerder de wereld over om mensen te ontmoeten en met elkaar te bespreken hoe zaken lokaal werden aangepakt. Het zorgde voor vriendschappen, kennis en nieuwe inzichten.

Coolminds Marketing Group

Opdrachtgevers werken samen met CMG aan het veroveren en uitbouwen van marktposities. Acht partners verdeeld over vijf bedrijven, verenigd in een groep die zich beweegt op het snijvlak van marketing, communicatie en internet technologie. Met een man of negentig goed voor een top twintig positie in Nederland. CMG helpt opdrachtgevers marketing uitdagingen offline en online een plek te geven binnen de mix van mogelijkheden. CMG brengt de customer journey in beeld, ontwikkelt marketing campagnes, zorgt voor internetoplossingen en legt direct contact met klanten en prospects. One stop shopping, van positionering tot lead nurturing, altijd vanuit een Big Idea.

CMG wordt gevormd door StudioDWVTS, Lift, Crossover Consultancy, Coolminds, Network Operations, en Crowd+Co.



Geen opmerkingen :

Een reactie posten