zondag 27 september 2009

Twitteren, blogger, Youtube, Flickr, Facebook, Hyves, linkedIn wat kun je ermee.


Ik las onderstaand artikel in de Bright. Een mooi voorbeeld wat een modemerk kan doen met de opkomende social media. Ik denk dat dergelijke strategieën niet meer weg te denken zijn als het gaat om branding. Natuurlijk je moet focus houden en ja sommige dingen zullen in zijn en sommige dingen zullen uit raken. Geen idee of iedereen over een half jaar nog twitterd. Wat ik wel weet is dat er op dit moment miljoenen mensen wel Twitteren en dat je daar als bedrijf bij moet zijn.
"In oktober komt modehuis Burberry met een eigen sociaal netwerk genaamd The Art Of The Trench. Is dat niet een beetje laat? Dat mode en internet best samen kunnen gaan, dat bewijst een blog zoals The Sartorialist zoals wel, dagelijks worden hier foto's geplaatst van New Yorkers die er modieus genoeg uitzien. Ook online kleren verkopen op een 2.0 manier zoals Looklet, Polyvor en de Nederlandse start-up MimicMe is nog spannend. Maar kun je echt nog met een nieuw sociaal netwerk aankomen nu Web 2.0 steeds meer wegzakt in de vergetelheid?
Burberry denkt van wel. In oktober lanceert het The Art Of The Trench, waar duizenden mensen foto's kunnen uploaden en die kunnen becommentariëren. Op Facebook heeft Burberry ongeveer 680 duizend fans, maar volgens directrice Angela Ahrendts zijn dit lang niet allemaal klanten. 'Maar dat maakt niet uit, het gaat om de totale brand experience en een platform om over Burberry te praten.' En daar hoort volgens haar een sociaal netwerk bij.
Wat denk jij? Slaat Burberry de plank mis of willen jonge mensen nog wel lid worden van het Burberry sociale netwerksite?" door Edial Dekker, Bright 25-09-2009 15:30

Geen opmerkingen :

Een reactie posten