Starwood een wereldwijd opererende hotel keten met 850 vestigingen verdeeld over negen merken waaronder Sheraton, Westin, W, Meridien, St Regis en Aloft laat zien dat de inzet van social media voor je business simpel kan zijn. Starwood is gestart met een loyaliteitsprogramma met behulp van Foursquare. Foursquare gebruikers beginnen met 250 bonuspunten wanneer ze hun eerste checkin maken voor 31 juli. Kern van het loyaliteitsprogramma is de koppeling van het reserveringsysteem met Foursquare. Door het inchecken te koppelen aan reserveringen weet Starwood dat het om hun eigen gasten gaat en niet toevallige passanten. Onder de eerste incheckers wordt een gratis overnachting verloot. Starwood gaat het hele Foursquare programma uitrollen. De hotelreserveringen zijn aan elkaar gekoppeld. Wanneer je op meerdere Starwood locaties inchecked word je burgemeester met aparte privileges. Beloningen zullen variëren van gratis drankjes tot overnachtingen op toplocaties.
Geen opmerkingen :
Een reactie posten