woensdag 19 februari 2014

Nederlandse startup outNr.com wil een brug slaan tussen het passieve online-profiel van Linkedin en de actieve marktbenadering van een headhunter.

outNr.com een startup die je
verder wil helpen met je carriere
De afgelopen jaren heb ik op onregelmatige basis contact met Joost d’Hooghe over verschillende startup concepten. We hebben elkaar nog nooit irl. gesproken maar de uitrol van nieuwe ideeën vindt steeds plaats met een aanstekelijk enthousiasme. Twee weken geleden vroeg Joost me wat ik vond van zijn laatste startup. Ik vroeg hem naar de achtergronden en besloot er een blog aan te wijden. Zijn start-up heet outNr.com en is als hobby project ontstaan. Het idee was om een brug te slaan tussen de passieve content van Linkedin en de actieve search van een headhunter. Je wordt eenvoudigweg lid van outNr.com en zij helpen je op regelmatige basis met tips en adviezen om je cv te verrijken, de basis input is het al aanwezige Linkedin profiel. Naast Joost zijn twee medewerkers op dit moment belast met de werving en de organisatie. Doel is om in 2014 de eerste 1000 actieve leden aan boord te hebben, dat moet haalbaar zijn want al na de eerste drie weken staat te teller op 224. Bij 1000 leden kunnen de eerste opdrachtgevers, recruiters en headhunters worden benaderd. Het project wordt naar verwachting winstgevend vanaf 5000 leden, Joost verwacht dat aantal medio 2015 gerealiseerd te hebben.

De banenmarkt is een van de sterkst groeiende sectoren van het internet. De zichtbaarheid van de cv’s vormt daarbij steeds meer een bedreiging voor een succesvolle bemiddeling. Sites als LinkedIn moeten het hebben van hun schaalgrote, diezelfde schaalgrote heeft een schaduwzijde. Iedereen kijkt inmiddels op je linkedin profiel, vaak alleen als referentie. Mensen zullen in dit soort profielen steeds minder vaak aangeven op zoek te zijn naar een baan uit angst dat hun huidige werkgever of collega’s zien dat ze actief op zoek zijn naar een nieuwe baan. outNr.com gebruikt de reeds aanwezige data van bijvoorbeeld LinkedIn maar bouwt daarop verder met vertrouwelijke informatie zoals de ideale baan, salaris indicaties, concreet ingevulde verantwoordelijkheden met de daarbij behorende budgetten en natuurlijk wanneer mensen zouden willen switchen.

De bestaande carrière ondersteunende diensten werken vrijwel volledig reactief. Werkgevers googlen op zoekwoorden om zo de ideale kandidaten op het spoor te komen. Daar wil outNr.com dus verandering in brengen. Door een mix van online en offline informatie kan een klant van outNr.com met een vacature direct de cv’s van de 10 best matchende kandidaten ontvangen. De verdere selectie wordt daarna door de opdrachtgever zelf uitgevoerd. Het succes van outNr.com hangt met name af van de kwaliteit van de data. De uitwisseling van data via reguliere e-mail, heeft er voor gezorgd dat de huidige leden betrokken zijn met outNr.com. 
Door op regelmatige basis informatie en advies te geven onder de leden wordt die bereidheid extra gestimuleerd. De eerste resultaten zijn nu al erg positief. 

3 opmerkingen :

  1. Tadek, bedankt voor deze duw in de rug... De aanmeldingen op www.outNr.com stromen binnen!

    Joost
    @joostdhooghe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor diegenen die interesse hebben te participeren in deze venture: http://outnr.com/investeren.html

    BeantwoordenVerwijderen