Belevenissen creëren is immers het speelveld van de moderne marketeers. Deze belevenis paste volgens de RTL nieuwsredactie precies in de huidige gezondheid trend. Gezondheidstrend, het item had nu mijn volledige aandacht want een kom cereals bij het ontbijt staat gelijk aan een kom suiker. Laten we voorzichtig zeggen dat ontbijtgranen op zijn minst niet onomstreden zijn als gezond ontbijt product. De camera draaide ondertussen rond en nam het Kellogg's logo even mee.
Nu kan het het kan natuurlijk zo zijn dat nieuwsredactie van RTL4 nooit een boek leest. Dat de maatschappelijke discussie over het gevaar van suiker de RTL nieuws redactie volledig is ontgaan. Dat ze echt denken dat een cornflakes restaurant in New York een nieuwe trend is die precies past in een gezondheidstrend. Het kan zo zijn dat zo'n restaurant toevallig Kellogg's NYC heet en het kan zo zijn dat de RTL nieuwsredactie niet wist dat Kellogg's een bedrijf is dat wereldwijd ontbijtcereals verkoopt. Het zou allemaal kunnen.
Het kan ook zo zijn dat Kellogg's RTL4 betaalt voor een item in een nieuwsrubriek. Of zoals Ger Nijkamp het in een korte Twitter conversatie formuleerde. Ze betalen het misschien niet rechtstreeks maar als een onbetaald onderdeel van een package deal voor een hoeveelheid commercial minuten aangevuld met een paar keer per jaar redactionele aandacht voor een onderwerp naar keuze”. Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. We weten het gewoon niet zeker.
Nu kan het het kan natuurlijk zo zijn dat nieuwsredactie van RTL4 nooit een boek leest. Dat de maatschappelijke discussie over het gevaar van suiker de RTL nieuws redactie volledig is ontgaan. Dat ze echt denken dat een cornflakes restaurant in New York een nieuwe trend is die precies past in een gezondheidstrend. Het kan zo zijn dat zo'n restaurant toevallig Kellogg's NYC heet en het kan zo zijn dat de RTL nieuwsredactie niet wist dat Kellogg's een bedrijf is dat wereldwijd ontbijtcereals verkoopt. Het zou allemaal kunnen.
Het kan ook zo zijn dat Kellogg's RTL4 betaalt voor een item in een nieuwsrubriek. Of zoals Ger Nijkamp het in een korte Twitter conversatie formuleerde. Ze betalen het misschien niet rechtstreeks maar als een onbetaald onderdeel van een package deal voor een hoeveelheid commercial minuten aangevuld met een paar keer per jaar redactionele aandacht voor een onderwerp naar keuze”. Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. We weten het gewoon niet zeker.
Een commercieel stukje content, opgenomen in het nieuws zonder vermelding dat ervoor betaald is, is de natte droom van menig contentmarketeer. Je hebt immers het best denkbare umfeld voor wat betreft autoriteit en geloofwaardigheid. Het zal toch niet? Mocht het zo zijn dat Kellogg's er niet voor betaald heeft en dat kan natuurlijk, dan heeft redactie gewoon een kluit boter op zijn hoofd, dat ze niet door hebben dat ze eigenlijk een reclameboodschap voor Kellogg's uitzenden. In alle gevallen een knap stukje marketing van Kellogg's.
Lees ook het vervolg.
-Belazerde het RTL4 nieuws de kluit? Het vervolg.
Lees ook het vervolg.
-Belazerde het RTL4 nieuws de kluit? Het vervolg.
Geen opmerkingen :
Een reactie posten