zondag 17 november 2013

Ik zag het internet voor het eerst in 1996 en dacht: we zijn te laat.


Het internet anno 1996. Het beeld van het youtube 
filmpje bibbert dat komt omdat het een reproductie is 
van een VHS band. 

Afgelopen weekend zat Nederland officieel 25 jaar aan het internet. Het bracht me in gedachten terug naar het jaar 1996. Dat was het jaar waarin ik kennis maakte met het internet. Het was het jaar waarin toenmalig copywriter Dick Schaafsma mij het internet liet zien. We moesten inloggen via een telefoonlijn met dat kenmerkende modem geluidje en er verschenen vrij snel pagina's in beeld via de mosaic browser. Het was als ik me goed herinner de tijd van de digitale steden. De digitale stad Amsterdam was zo'n voorbeeld. De digitale stad was een soort ur-type internet concept met informatiepunten, pleinen, straten en winkels. We bladerden door allerlei informatie pagina's en Dick liet me mensen zien die zich bezig hielden met het schrijven van teksten en maken van internetsites. In die tijd runde ik een reclamebureau en ik herinner me nog goed dat ik dacht, "dat internet dat is het helemaal maar we zijn te laat". Het blijft voor mij een belangrijk leermoment als het gaat om innovatie en time to market. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten